عوارض و عواقب کراتینه کردن مو در خانه

عوارض و عواقب کراتینه کردن مو در خانه

عوارض و عواقب کراتینه کردن مو در خانه را میتوانید در متن زیر مشاهده کنید:

کراتینه مو و کراتین مو چیست؟

کراتین یک پروتئین ساختاری مو است که در مو، پوست و ناخن های همه انسانها و حیوانات یافت می شود. همچنین در مواد حالت دهنده مو برای کمک به تقویت مو استفاده می شود. درمان‌های کراتینه، درمان‌های نیمه‌دائمی برای صاف کردن مو هستند که موهای وز را صاف و درخشنده می‌کنند. با این حال، نحوه عملکرد درمان های کراتینه از طریق استفاده از کراتین نیست.

برای صاف‌تر کردن مو، محلولی حاوی مشتقات فرمالدئید یا اسید گلیوکسیلیک (بسیار ایمن‌تر) روی موها اعمال می‌شود تا پیوندهای ملکولی پروتئین کراتین شکسته شود و دوباره آنها را در حالت صاف‌ تری ببندند. سپس محلول با سشوار خشک می شود و با یک اتوی مو صاف صاف شده و کراتین در ساقه موها مهر و موم میشود.

نتایج کراتینه مو می تواند بین سه تا شش ماه و با مراقبت های مناسب تا یکسال ماندگاری داشته باشد.

درمان کراتینه مو روی اکثر انواع مو به خوبی جواب میدهد، کسانی که می‌خواهند موخوره موهایشان را کاهش دهند، درخشندگی موهایشان را زیاد کنند موهاص شلاقی داشته باشند و یا سشوار کشیدن یا صاف کردن موهایشان را چندین ماه قطع کنند، توصیه میشود.

 

عوارض کراتینه مو در منزل

کراتینه کردن مو در خانه می‌تواند نتایج متفاوتی داشته باشد و حتی باعث آسیب جدی به مو شود . کراتینه مو به عوامل مختلفی بستگی دارد. در بیشتر موارد ، افراد نتایج مطلوبی را به دست نمی آورند و نتایج ممکن است ناامید کننده باشد. در زیر برخی از عوامل و نتایجی که ممکن است در خانه رخ دهد را بررسی می‌کنیم:

  1. نتیجه صافی کمتر: با استفاده از محصولات کراتینه مو در خانه، ممکن است موهای شما صاف تر و حالت دادن به موها راحت تر شود ولی ماندگاری کمتری دارد.
  2. ماندگاری کم کراتینه مو: ماندگاری کراتینه در خانه معمولاً کوتاه‌تر است نسبت به استفاده از خدمات کراتینه در سالن. این به دلیل تفاوت در کیفیت محصولات و تکنیک اجرای صحیح در خانه می‌باشد.
  3. آسیب دیدگی مو: استفاده اشتباه از محصولات کراتینه مو در خانه می‌تواند منجر به آسیب دیدگی مو شود، از جمله خشکی، شکستگی و نازک شدن موها و سوختگی مو که از عوارض کراتینه مو در خاه محسوب میشود و جبران و ترمیم آن سخت خواهد بود.
  4. نتیجه نامطلوب: در اکثر موارد، ممکن است نتیجه نهایی کراتینه در خانه به دلیل عدم تجربه و مهارت کافی، عدم رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و استفاده از محصولات با کیفیت پایین، نامطلوب باشد.

در کل، استفاده از خدمات کراتینه مو در خانه بدون تخصص میتواند برای بیشتر افراد مناسب نباشد، اما برای دستیابی به نتایج بهتر و حفظ سلامت موها، توصیه می‌شود این خدمات را توسط افراد متخصص و با تجربه یا در آرایشگاه کراتینه مو انجام دهید. آنها با توانایی و دانش لازم می‌توانند نیازهای شما را به خوبی تشخیص داده و کیفیت بهتری را به موهای شما برگردانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *